Kami menerima tempahan individu baju menyusu mengikut ukuran anda di sini. Tempahan boleh dibuat online melalui portal ini, walk-in ke galeri atau melalui kunjungan ke lokasi anda. Hubungi tailoring@blingboutique.biz / 016-3222760 untuk pertanyaan lanjut

Untuk pembelian rangkaian baju ready-made, boleh terus ke website www.blingboutique.biz

Berapa meter kain diperlukan?

BlingBuubies sering menerima soalan dari pelanggan berkenaan dengan jumlah sebenar fabrik yang diperlukan untuk tempahan kurung menyusu.

Sukar untuk kami memberikan kuantiti yang tepat, kerana kuantiti fabrik yang mencukupi untuk satu-satu design adalah berbeza mengikut faktor di bawah:
  • Jenis Baju /Design Baju 
  • Ukuran badan
  • Bidang (lebar) fabrik
  • Design pada fabrik (corak sekata, jalur, bunga menjalar, etc)
  • Tambahan ciri fabrik (sulaman pada bahagian tertentu, corak yang perlu diletak pada bahagian tertentu baju, fabrik berbatu/manik etc)
Kebiasannya, 4m fabrik bidang 45 adalah mencukupi untuk sepasang baju kurung pesak/pahang menyusu yang tanpa inner. Untuk design yang mempunyai inner, tambahan 0.5m fabrik adalah diperlukan. Bagi bahagian inner ini, adalah terpulang kepada pelanggan untuk samada menggunakan fabrik yang sama sepertimana untuk baju atau fabrik polos/'stretchable'. Walau bagaimana pun, untuk pelanggan yang memilih bukaan menyusu inner Type 4, kami sarankan untuk memilih kain jenis lycra/jersey/cotton lycra untuk dijadikan inner.

Bagi pelanggan yang memilih design kurung moden terutamanya jenis bukaan Type 5, adalah disarankan untuk menyediakan fabrik yang lebih daripada kebiasannya. Ini kerana untuk membolehkan zip dimasukkan ke sisi kiri dan kanan dada, cutting jenis 'princess cut' adalah diperlukan. Cutting ini adalah bermaksud 3 panel akan di potong dan dijahit-cantumkan pada bahagian depan, berbanding hanya 1 panel sahaja untuk kurung moden biasa. Oleh itu, sekiranya fabrik yang digunakan adalah jenis bercorak bunga menjalar atau corak pada satu arah, fabrik yang diperlukan adalah lebih daripada kebiasannya. Ini bagi memastikan corak pada panel-panel dihadapan baju dan juga pada tangan adalah sekata dan bersambung. Bergantung kepada saiz juga, selalunya design sebegini memerlukan antara 4.5-5m fabrik untuk sepasang.

Design seperti peplum, potongan flare, dan berfesyen juga memerlukan fabrik yang lebih.

Minima lebar bidang kain yang diperlukan adalah 45". Adakalanya fabrik siap potong 4m (termasuk jenis sulaman/ sutera/berbatu) mempunyai bidang lebih kecil dari 45" yang mana akan menyebabkan pihak tailoring tidak dapat menyiapkannya. 


BlingBuubies Nursing Apparel

BlingBuubies Nursing Apparel
Koleksi baju menyusu sedia untuk dipakai